Van de winter was met de zeer strenge vorst (-24,5 graden) ondanks afdekken de olijfboom bevroren. Heel jammer van een boom die 135 jaar oud was en nog veel meer euro’s gekost heeft. Omdat de boom mooie …..

Zoals al beschreven bij het onderwerp voordeur was het de bedoeling om glas in lood ramen met groentemotieven in de kas te maken. Ik heb dit maar “project KAS” genoemd vanwege de verwachte hoeveelheid tijd die …..

et raam aan de onderkant bij de voordeur was aan de beurt. Ik wilde graag hetzelfde motief voor beide ramen hebben, maar dat lukte niet helemaal. Gelukkig leek een combinatie van het bovensteen en het onderste …..

Vroeger ging ik bij mijn opa’s en oma’s op “verplicht” bezoek. Bij opa en oma den Bakker heb ik mijn tomaten-tik gekregen. Opa had een groentetuin met hele grote tomaten waarvan een plak maar net op de …..

De onrust sloeg weer toe om weer eens wat met glasmozaïek te gaan maken. Omdat ik al veel stenen gebruikt had ben ik eerst op de tafel gaan nakijken wat ik nog van de diverse kleuren had. Het was niet zo veel …..

Ik wilde wat gaan maken, maar ja wat? Mijn vrouw Ina kwam met het idee om een naambordje of zoiets te gaan maken in glasmozaïek. Eigenlijk bij gebrek aan een betere ingeving ben ik begonnen om heel simpel onze namen …..